torstai 25. syyskuuta 2014

10 FAKTAA JOTA ET TIENNYT MINUSTA

Lämmin kokis, mikä sen parempaa ku nauttia huoneenlämpöisestä kokiksesta! En oo koskaan välittänyt hirveesti jääkaappi kylmästä limusta, se ei oo nii hyvää ku huoneenlämpöinen limu.

Maitofriikki, jos maito on loppu nii en pysty syömään. Mielummin kärsin nälkääni, ku sitä et joudun syömään ilman maitoa!

Ketsuppifriikki, tää on vähä sama juttu ku tossa mun maitofriikeydessä. Tungen ketsuppia melkein jokaiseen ruokalajiin. Eihän ruoka miltään maistu, jos ei ole ketsuppia. Myös perheeni on vitsaillut mun ketsupin määrästä, laitan hirveen ison läjän ketsuppia ja sit se menee vähä niinku hukkaan.

Innokas postiluukun kävijä, tää on varmaan joku mun pakkomiele. Heti ku muutin ensimmäiseen asuntooni, nii kävin aina postiluukulla ku kävelin sen ohi. Kun vien roskat tai menen kauppaan tms niin aina pitää kurkistaa postiluukkuun vaikka tiedän, että päivän postit on jo haettu. Ja edelleen teen tätä.

Pyyhkeen lutkuttaja, mä tein tätä tosin paljon pienempänä. Aina kun kävin vessanpöntöllä nii kastoin pyyhkeen reunan kylmällä vedellä ja lutkutin sitä, ja sitten ku se ei tuntunut enää kylmältä nii kastoin uudelleen. Onneks oon pääsyt tavastani eroon.



 Kynsien pureskelija, tätä olen myös tehnyt pienestä asti. Pureskelin kynsiä, en tykkää leikkaa kynsisaksilla (sormi)kynsiäni joten pureskelin ne. Onneks tästä tavasta oon myös pääsyt eroon.

Naksuttelija, monia ällöttää ku naksuttelen sormiani ja varpaitani. Tää tapa tuli mulle ku olin ylä asteella, ja tuntuu etten pääse tavasta mitenkään eroon. Kaverini on kertonut, että naksuttelen myös silloin ku nukun.

Rupsaaja, tämäkin tapa on ollu mulla pienenä. Pyörittelin hiuksiani sormieni ympärillä ja pidin sellaista rupsaus ääntä, kukaan muu ei osaa tehdä sitä ääntä. Lastenlinnassa ne halus tutkia mua sen äänen takia, koska se oli niin erikoista. Tätä en kyl enään tee.

 Tarkkasilmäinen vessapaperirullasta, jos rulla ei ole oikein päin niin en pysty pyyhkimään. Vessapaperin arki pitää olla aina ylöspäin, jos se ei ollu nii laitan sen oikein päin jotta pystyn pyyhkimään.

Kaikkiruokainen, monet tietää että olen aika nirso ruoan suhteen. Mut äitini opetti mulle, että kaikkea täytyy maistaa. Niinpä otin neuvosta vaarin ja maistoin koiran raksuja, voin sanoa että ei ollut kovin hyvää!





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti