tiistai 11. marraskuuta 2014

PALAUTUMINEN SYNNYTYKSESTÄ

3 viikkoa enää niin tulee vuosi täyteen siitä kun oon synnyttänyt, minulla kesti parantua siitä 1-2kk sillä sain 7 seitsemää syvää tikkiä. Olin myös varma ettei tämä kaunis etureppu koskaan tuu häviämään raskausarpineen. Olin valmistautunut henkisesti, että en tuu laittamaan enään bikineitä päälle ja tulen kantamaan etureppua koko elämäni. Etureppuhan on vain pieni muistutus siitä, että olen saanut pienen ihanuuden elämääni. Pieni ihanuus, joka on vain jättänyt pari muistoa kroppaani raskaudesta.

Kuva otettu 3kk synnytyksen jälkeen¨

Nyt tämä kaunis etureppu on alkanut pienentymään. Mikä on mielestäni ihme, sillä oon vaan löhöillyt sohvalla ja mässäily. No okei, kuukauden ajan kävin juoksulenkillä ja salilla mutta ei noin lyhyessä ajassa voi vaikuttaa kroppaani mitenkää. Alan pikku hiljaa olla tyytyväinen, sillä raskausarvet on komeesti haalistuneet ja kroppa alkaa palautumaan, vihdoinkin. Monet äidit sanoo, että imetys karistaa kiloja. Minulla ei tapahtunut niin, mulla pysyi kilot hyvin kropassa, niinkuin vieläkin. Joudun tosiaan tekemään töitä, jotta saan kroppani kuosiin.. Monet dietti yritykset on epäonnistuneet mutta nyt Tammikuussa alan rääkätä itseäni. En anna periks! 

Kuva otettu 11kk synnytyksen jälkeen

Kun kattoo näitä kuvia, niin oon aika yllättynyt, että oon aika hyvin palautunut alle vuodessa synnytyksestä. Nää kuvat tuo mulle inspistä siihen urheiluun, ja itsetuntokin parani ainakin sen verran et uskallan taas katsoa itseäni peilistä! Vielä kuukauden annan sokerihiiren viedä mua, ja sitten sen jälkeen laitan sokerihiiren lukkojen taakse ja toivottavasti en avaa lukkoa vähään aikaa!

PS. Nyt haastan muutkin synnyttäneet mammat kirjoittamaan miten on palautunut synnytyksestä, onko palautunut itsestään vai onko tarvinnut tehdä töitä sen eteen? Kauan on mennyt aikaa, että on saanut kroppansa niin sanotusti takaisin?

- Veera


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti