maanantai 1. joulukuuta 2014

LUONNON HILJAISUUDESSA

Viime viikon Sunnuntaina oltiin perinteisesti kotona tylsistyneenä, kunnes puhelimeni pirisi ja sieltä soitti minun äiti. Äiti ehdotti, että jos lähdettäisiin porukalla rannalle ja istuttaisiin nuotion äärelle makkaroiden kanssa. No mutta, sehän passaa! Laitettiin vaatteet päälle ja suunnattiin ulos, kellokaan ei ollut paljoo niin oli vielä hetken aikaa valoisaa.

Kun päästiin rannalle, niin siellä oli ihanan rauhallista ja hiljaista. Eikä mikään ihmekkään, kun ollaan kuitenkin maaseudulla ja eihän nyt ketään käy tähän aikaan vuodesta rannalla paitsi koiran ulkoiluttajat mutta nyt niitäkään ei ollut. Minun iskä laittoi samantien nuotion päälle, ja me muut mentiin sillä aikaa rannalle ihailemaan maisemaa ja tekemään hiekkakakkuja Nellin kanssa. Tai no, äitini niitä kakkuja teki Nellin kanssa kun minä kuvailin innoissani ja Makke taas perinteisesti häröili omiaan.



Siis kelatkaa! Kello oli noin 14.00, siihen aikaan on vielä valoisaa ja silti tollanen ihana taivas! Minulla kävi sen verran paska tuuri, että kameran muistikortti jäi tietokoneeseen mutta onneksi Makken kännykän kamera on sen verran hyvä, että niillä kelpasi ottaa kuvia! Paitsi otin kuvia niin paljon, että loppui akku kännykästä. Hups!





Oli ihanaa istahtaa pitkästä nuotion ääreen ja paistella makkaraa. Oon varmaan viime talvena paistellut makkaraa nuotion eessä, enkä edes muistanut miten mukavaa puuhaa se oli. Makkaroiden lisäksi juotiin lämmintä glögiä ja kyytipojaksi pipareita, Nellikin sai ihan vähän maistaa glögiä. 




Nopeesti kyllä meni se pari tuntia, ja oli pakko päästä äkkiä peiton alle kun olin niin jäässä! Ehkä seuraavalla kerralla laitan suosiolla talvitakin päälle.. 

- Veera

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti