sunnuntai 8. kesäkuuta 2014

ISYYS


Olen pohtinut, että kuinka moni isä viettää oikeasti aikaa oman lapsensa kanssa ILMAN että äiti on mukana. Joskus se tekee ihan hyvää, et isi saa viettää laatuaikaa lapsensa kanssa. Näin myös isä tuntee ''olonsa luotetuksi'' kun äiti ei oo mukana, näin olen kuullut mutta en tiedä onko se sitten joku sanonta vai ihan tosijuttu. 

Itse olen siis arkipäivät Nellin kanssa kotona, ja Makke on sit työpäivän jälkeen Nellin kanssa. Toki vietetään koko perhe voimin aikaa yhdessä, mutta välillä Makke menee Nellin kanssa kahdestaan kävelylle ja mä pääsen tekemään välillä omia juttuja. 


Voiko isät jäädä kotiin hoitamaan lasta ja äidit menevät töihin? Periaatteessa kyllä, mutta sehän on ollut aina niin että isien kuuluu hoitaa työt ja elättää perhe. Äidit sitten taas hoitavat lasta/lapsia ja kotia... Eihän sen aina tarvitse mennä niin? Niinkuin ennenvanhaan. Kyllähän äiditkin voivat tuoda leipää pöytää ja isit ovat niin sanotusti kotirouvia. :D Hah, kuullostipa hassulta! 


Ovatko isit just ne tiukempia kun äidit? Itse olen huomannut, että äidit ovat ne tiukempia ja jos äiti kieltää jotain niin silloin totellaan ja isin pitää olla samaa mieltä. Niin olen kuullut, ja mun mielestä ihan typerää.. Ihan ku isukeilla ei olisi sananvaltaa? Isit ovat rennompia, ehkä siks muksu(t) eivät vedä itkupotkuraivareita :D Pitäskö me äidit löysentää vähän hattua päästä ja olla rennompia? Myönnän, olen tiukempi ku Makke.. Myöntääkö muut äidit olevansa tiukempia ku isät?

Tästä postauksesta tuli ehkä vähän sekava, tai sitten ei. On miljoona ajatusta päässä tällä hetkellä, joten ei ihme jos postaus on vähän sekava tai jotain.. Mun piti jotain muutakin mainita isyydestä, mut arvatkaa vaan. Se ajatus karkasi.. Höh! :( Isyys, isyys ja isyys... Siitä ei hirveesti puhuta, enemmän äitiydestä. Miksei isyydestä puhuta paljoo? Onhan ne isätkin yhtä tärkeitä kun äiditkin! Eikös vain? 






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti