perjantai 29. elokuuta 2014

FACEBOOK JA SYNNYTYS

Oon törmännyt niin moneen ihmiseen, joka raportoi facebookkiin (joko omalle seinälle tai ryhmään) ku on synnytys käynnistynyt. Mä en käsitä, miten jotkut pystyy ajatella facebookkia ku on hirveät supistukset päällä, ihan oikeesti.

Itsellä ku alkoi synnytys supistuksilla, nii mulla oli kyllä muut ajatukset mielessä ku se että pitää raportoida missä vaiheessa mennään. Enkä tarkoita tätä postausta pahalla, jos joku on tehnyt niin, en missään nimessä tarkoita ketään tällä. Tää aihe on vaan saanut mut hämilleen ja miettimään, että miten pystyy raportoida kavereilleen ku on synnytys käynnistynyt. Ymmärrän toki, jos makaa pitkät päivät osastolla jotta synnytys käynnistyis tai jos pieni nyytti on tullut juuri maailmaan. Mut, miks ihmeessä pitää esimerkiksi supistuksien aikaa raportoida fb? Sitä en ymmärrä..


Nyt tulee se kuuluisa Äitylit-ryhmä esille. Siellähän kaikki kirjoittaa mitä vaan, kuten juuri siitä että raportoidaan synnytyksen aikana. Myönnän, olen itsekkin seuraillut muutaman äitylin synnytystä, onhan se jännittävää. Mut voin vaan kuvitella sen tilanteen ku joku makaa synnäril ja kirjoittelee fb, sit kätilö sanoo ''noniin pirkko, nyt olis aika ponnistaa'' nii sit tämä pirkko laittaa kännykän sivuun hetkeks ja sit ku saa huutavan vauvan rinnalle nii nappasee kuvaa ja laittaa fb vauvan pituudet ja painot kuvineen.

Eikö voi jättää se kännykkä sivuun, keskittyy kivuihin ja koko synnytyksen rumbaan? Kyllä myöhemminkin ehtii kertoa synnytyskertomuksen, vai mitä? Tuntuu et tää tapa alkaa olla aika yleistä, niinkuin alussa mainitsin että oon törmännyt moneen ihmiseen joka raportoi enkä tarkoita pelkästään äityleitä. Haluun vielä sanoa, en tähtää tällä tekstillä ketään enkä myöskään halua loukata ketään.

Mitkäs on teidän mielipiteet tästä aiheesta? :)

1 kommentti:

  1. Oon miettiny joskus ihan samaa! Ei tullu mieleenkään synnyttäessä päivittää Facebookkia tai yleensäkään käyttää ees nettiä. :D Kyl mä sit osastolla tietysti päivitin, että vauva syntynyt. :)

    VastaaPoista